Wednesday 20 April 2016

LONDON 2016 - DAY 1


Phewwwww...

dah sebulan balik baru ade mood nak update..malas sebenarnye sebab dah letak kat ig..tapi blog is like online diary..bukan untuk orang lain baca pun..heheh..bosan2 dah tua sok bolehlah kelebet balik..apelahhh yang aku dok carut dulu..hahahahah..

so..alkisahnyer...esok adelah hari nak berangkat..disebabkan flight kiteorang MH4 bertolak pagi..so nak dimudahkan maka semua big luggage kami pi hantar kat KLIA malam tu jugak..beg kena masuk selepas kol9.00 malam..kalau tak bag tu semua akan masuk kapal yang gerak malam tu..ok foinneee..maka perangkut la segala bag berat2 tu..esok tinggal bag untuk bawak masuk cabin jer..balik settle bag segala dalam kol11 gak..so jom la pekene tomyam buat kali terakhir..hahahah..poyo..yes..bila anak ade orang jaga kat rumah..maka makpak pun xdelah terkocoh kocoh nak makan..kol12 lebih baru sampai uma..tu pun xleh lelap..takut sangat ade yang tinggal..n yes..lotion lupa nak masuk bag besar..alamatnye memang kena rampas la esok..betul pun kena rampas..lotion vaseline rm15 baru beli tu..good job :))

ni pun bercinta gak nak memikir..berape banyak baju anak nak standby..pampers..susu..baju kita pun..in case terkena muntah ke kan..perjalanan 14 jam tu..macam2 boleh jadik..

so dalam bag tu aku prepare :

1) 1 tupperware susu..
2) botol susu 1..
3) baju 3 pasang..
4) stokin..
5) jacket n hand glove..
6) tab dan power bank..
7) potato chips..

hari kejadian..sempat subuh dulu kat rumah..sampai2 rileks jela sebab tiket semua dah ambil malam tadi..so jomla pi breakfast.p mcd..tengok ramai dah siap2 pakai boot..perghhh..kalau ade anak kecit macamane la nak berboot bagai..hahahah..on the way nak ke terminal tu..ternampak ade mamat nie..dia pandang sebab aku tengah snap pic cik abang..(mesti dia ingat aku amek gambar dia sebab camera hala ke dia)..sekaliiii bila dia dekat..eh.aku macam kenal la..sponton aku sapa dia..

haiiii..aizat kan???london gak ke??wellll..byeeee..

see..selamber je aku bye kan kawan tu..laki aku terkebil kebil..hahahahah..rupenye aizat amdan pun naik same flight ngan kiteorang..heheh..cik abang tahulah aku minat lagu si aizat nie..:))

flight mase pergi aku pilih nak dok atas..almaklumlah bukan senang nak naik flight 2 tingkat nie..kena pi London jer..setakat 777 dah banyak kali..flight atas seat tepi dua2..so ayah n aqief dok sekali la..bestfriend kannnnnnnnn..ibu dok la belakang..n aku memang amek seat belakang sekali..senang nak p toilet..

PERINGATAN/ TIPS
Kalau ade baby or toddler..better amek flight malam..terasa bahagia dunia..kalau flight pagi memang masak lah..bukan dorang nak tido sangat..bergasak la korang ye..

sampai Heathrow dalam kol8 malam kalau tak silap..blurring..semangatlah pi kutip segala bag..sekaliiiiiiiiiii..satu kotak makanan hilang..!!!!!! dah sudahhhh..puas la pikir ape dalam kotak tu..kalau x silap ade serunding..prego sikit..sos..n kicap.


sampai2 memang dah ade driver yang tunggu..xsampai sejam pastu sampailah ke apartment kat bayswater..kat London kiteorang dok apartment..sebab nak masak..and disebabkan apartment tu betul2 depan tesco..maka..lega la hati ni..dah la kotak hilang..xpe2..rileks brother..brother rileks..

malam tu semua xleh tido..kol2 pagi dah bangun masak nasi masing2 kelaparan..al maklumlah mata still ikut waktu Msia :))

OK la..sok sambung part 2..burbye..

1 comment: