Tuesday 30 December 2014

BANJIR

Hari ni baru dapat update blog sebab "cuti panjang"..panjang la sangattttt..hahahah..ade ke yang sangkut kat kampung sebab banjir?aduhhh..dugaan betul kan tahun ni..

macam kiteorang anak beranak, kenduri SIL ari krismas tu..26hb..belah lelaki..kiteorang ni pun gerak la pagi2 khamis tu..dah siap2 pakai baju nak pi kenduri la kan...lepas subuh dalam pukul 6.45 pagi bertolak..subhanallah..sepanjang jalan tu kabus..sejukkk..siap main bukak2 tingkap lagi..huhuhu..jaku nau gamaknyer..hahah..almaklumlah dah lame x pi genting..pagi tu aku volunteer nak drive sebab dah bersiap..kang kalau aku xdrive, kena berkungtau dengan bujang kenit tu habis serabai aku nanti..hahah..baik aku drive, ayah dia pegang dia..

sampai benta dalam pukul 10am..mase tu dah cakap dah dengan cik abang, air macaam dah nak naik ke jalan..ok..cik abang cakap xpe..sini xpena banjir..lipis pun..so dont worry..ok fine............
sampai petron benta, jalan dah stop..rupenyer air dah naik ke jalan..kiteorang park kat petron.cik abang jer nak keluar..aku ngan bujang dok dalam kete..tapi sebelum tu dah cakap dah..
"b, air macam makin naik jer..makin ke sini..jomlah patah balik"..dia cakap.."mane ade..kan lori lalu tu.." ok la..dia pun keluar pi kat tempat orang ramai tu..pastu aku xsedap hati sebab aku nampak air makin ke kiteorang..aku apelagi..angkat bujang tu, tutup kete terus gi kat cik abang.."b cepat masuk kete, kita patah balik..air makin naik tu xkan b xperasan.." mase ni aku dah nekad dah..aku xnak tersangkut kat petron..(walaupun dah boot kete memang aku dah standby banyak baju, pampers n susu) -PREPARE KALAU SANGKUT BANJIR - PEEL MAK2 SANGAT KAN - PK BUKAN2 - PERSEDIAAN ITU PENTING - :))
macam2 aku pk mase tu kalau tersangkut banjir...toilet petron?nak mandi, nak kencing mcmane?yess nyawa memang no 1 tapi kalau kete sangkut banjir and then rosak sape nak tanggung?mentang2 aku pena bunyik nak tukar kete, xkan merajuk sampai kena banjir..emm..ok x..xjadi la tukar kete..tetibe sentimental pulak dengan si ensem tu...haihh..

berbalik ke cerita tadi..kiteorang pun cepat2 patah balik.n jalan yang kiteorang lalu tadi dah masuk air sampai setengah jalan...alhamdulillah..kami (eh silap..aku!) bertegas jugak xnak stay kat petron tu..sebab beberape jam lepas tu cakap memang jalan ke lipis langsung xleh masuk..kiteorang (eh silap..cik abang!) masih xputus asa..kiteorang stay kat hentian benta..makan dulu sebab dah nak pukul12..tunggu punya tunggu..still usaha bawa pengantin perempuan keluar x berjaya..nak xnak, pergi la kami ke jerantut WITHOUT THE BRIDE..sedih memang sedih..tapi Allah swt dah tetapkan macam tu..nak buat macamne..emm..







sepanjang perjalanan pergi balik jerantut aku mabuk macam nak muntah..boleh??haihh la...last2 aku letakkan bujang ni kat tepi (dia mane nak dok carseat..huh)..sendal bantal..dok diam2 yer syg..ibu mabuk nie..otw tu singgah mcd..belikan aqief makanan n aku nak kena coke la..nak betulkan balik kepala nie..
sampai benta, singgah solat..then gerak balik sepang since jalan ke lipis memang xleh masuk...jangan cari pasal,.jomlah balik..


otw balik tu cik abang tanya, nak naik genting ker..wahh macam best jugak..tapi xnak la..xprepare pun..sweater aqief pun xbawak...xpela..nanti kita pergi yer syg :))

No comments:

Post a Comment