Thursday 4 June 2015

SPONTAN

Semalam petang pi la klinik bawak bujang kecik tu checkup sebab nak kena makan ubat cacing (xsempat pun bagi malam tadi dia dah tido..hihihi)..malam ni jela makan...ok la..berat n tinggi naik sikit..nasib baik ayah ade semalam..umpan kopok...kalau tak kau ingat dia nak dok diam???sambil timbang sambil tulah dia makan kopok...nurse cakap xpe..janji senyap..hahahaha..anak..anak...heheh

so dah alang2 balik tu tetibe ayah dia ajak singgah M..ok la..boleh masak lambat sikit..(alasan...hahahha)...ok la..dah siap2 park kete..terus pi playground..sebab nak bawak bujang tu main dulu before makan..agak ramai jugak la orang dalam tu..biase time balik2 keje ni xramai...tapi hari ni macam ramai pulak..

alamak dari luar tengok...ramai la pulak budak..dalam 5 orang macam tu but 1 family la...umur baya2 bujang tu jugak..dalam 5 to 3 la...eh..baby pun ade..

yang aku terkejut tu..bila aku masuk jer dengan bujang (ayah pi toilet sat)..aku tengok ade lakibini ni elokkkkk jer dok baring beriba bagai kat depan slide..betul2 depan slide..so boleh imagine x macamane kids nak main??dah sah2 budak akan jatuh kat laki tu sebab dia tengah baring beribakan "bini" dia..(i guess)..

ok la..fine..aku still lagi bagi bujang tu main sebab dia dah excited sangat nak main..yang aku geram tu...rupenya kat atas mainan tu ade sorang lagi perempuan pegang baby sambil menetek...menetek ok!! kau boleh berkampung pulak anak beranak dengan xmakan pape...tumpang aircond ke ape kak oiii...aku xcakap salah kau nak menetek..masalahnyer yang kau menetek atas playground tu apehalllllllllllllllllll?????

bujang aku tu still naik jugak tangga..(gigih dia nak main jugak..) mase ni aku perhati jela..tapi kedudukan tu xla jauh dari aqief mikhael..tiba2 salah sorang anak dia TENDANG anak aku..TENDANG ye..bukan pakai tangan..tapi KAKI !! ok la..xpela..aku pk positif lagi ni..budak kot...nak main..yang si aqief ni berusaha jugak nak naik tangga untuk turun slide..once again budak yang same tu tendang aqief n kali ni aqief hampir jatuh tangga.. !! nasib baik aku sempat sambut..kalau x???????????????? spontan aku jerit KURANGGGGGGGGG AJARRRRRRRRR!!!!! chinese kat luar tu semua dengar...aku ambil aqief terus aku tempik lagi.."kecik2 dah kurang ajar...bapak kau punye ke mainan ni...jom aqief kita balik..jangan dekat dengan budak kurang ajar..mak bapak xajar..." aku cakap betul..jatuh anak aku tadi memang makpak budak tu aku sepak..mak bapak dia boleh buat diam lagi tu...macam palyground tu pusaka bapak dia...anak dia je boleh main..dasar kurang ajar....

hilang selera aku nak makan..terus pi kaunter report kat manager dia macamane ade orang lelaki boleh tido pulak kat dalam tu..macamane kids nak main..

cik abang keluar toilet dia pelik anak dia xde kat dalam n dia pun nampak lelaki tu still baring..tengok muka aku dah ketat..bila dia tahu anak dia kena tendang, dia cakap jom masuk balik..aku cakap xnak...kang dari aku xmaki terus aku maki...baik balik...bukan ape..orang x berotak ni kalau kau marah pun xguna..xpayah jadi macam dia yang berotak..kita yang berotak ni boleh pk mane yang baik..

orang nak cakap aku baran cakap la..cuba kalau anak kau yang kena tendang..2 kali kena tendang kat perut ok..nyaris jatuh tangga pulak tu..xkan kalau anak kau dah berdarah bagai baru nak bertindak..aku ni..budak nak main aku xkisah kalau kau nak tolak2 anak aku..tapi kalau dah sampai tendang anak aku n anak aku lagi sikit nak jatuh tangga memang kurang ajar..kalau laki aku ade tadi lagi teruk jadinyer..baik aku ajak balik..terbantut aku nak makan..

xpela dik..sok kita pi lagi main k..hope dah xde la family kurang ajar tu..

No comments:

Post a Comment