Tuesday 12 May 2015

TUTUP DAPUR

Sempena Hari Ibu haritu kiteorang x pi celebrate pape pun..bak kata cik abang..xde istilah hari ibu..hari ibu tu hari2 boleh sambut..amboii..yang kita celebrate fathers day kat dia tu boleh pulak ye..hahah..last2 decide sambut next ahad jela..sekali dengan birthday si kecik tu..ok foinneee..haritu survey2 GL..mahal dah la..xde promosi..rm800++ pernite..baik aku beli tab dari membazir..kalau rm500-600 consider lagi la..so ayah decide kita pi makan2 jela..

so ahad tu pagi2 lepas dia mandi, tengok la...dah buat muka seposen kat pintu..konon2 buat2 pandang luar...termenung..pandang ibu..pastu pandang car..emmm..sah la tu..genetik ibu..kaki jalan...hahah...moh la suruh ayah siap..kita pi breakfast..hari ni ibu tutup dapur..xnak masak langsung...rewards pada diri sendiri mungkin sempena Hari Ibu..apekah????hahahhaahhaha..sesuka hati jer kannnnn...


nama je pi sarapan..tapi aku makan heavy sebab tengah hari tu nak pi hospital jap melawat orang sakit..so semua makan kenyang2 k..takut kita makan lewat sikit petang tu..tapi si kenit ni tetap kena sediakan snacks la..dia mane boleh dok diam..


pukul 1130 tu terus gerak pi hospital..yes..toddler n baby memang xleh naik la kan..ok la..cik abang naik la sorang memandangkan yang sakit tu sedara dia..xpela..biar dia naik dulu..nanti tukar la pulak..bagi aku naik pulak...bukan main hazabbbbb lagi aku tunggu kat bawah hospital tu..dengan panas nyer...dah la panas...sebijik kipas pun haram xde...ramai baby kena la berpanas...aku sampai dah nekad dah..kalau cik abang lame sangat, baik aku tunggu dalam kete je..dok kat bawah pun bukan dapat melawat..

yang buat aku hangin..ade staf hospital n PB tu..bukan main sedapppp berborak kat kaunter dengan 2 bijik kipas stand tu menghadap dorang ok...2 bijik !! sakan koang bergelak bagai ek..aku dah berlengas ketiak ni..dengan aqief panas lagi..mau demam japlagi (yes.memang demam pun lepas tu..) aku pi kat kaunter tu aku cakap, "boleh x pusingkan satu kipas tu menghadap sini..anak saya dah panas sangat.."..terus dia pusingkan 1 kipas..alhamdulillah la kan..ade tu yang bawak baby lagi kecik..tapi buat derk je..dok kat luar..sanggup, xpela..dan alhamdulillah sangat sebab staf tu siap bagi kerusi..perli aku ke ape???hahaha..xpe..jangan prejudis..ambil jela dah orang bagi tu...hahahah..fuhhhhhh..nikmat kena kipas anak beranak..sekali cik abang turun..pelik agaknyer kiteorang selesa macam tu..hahah..lepas dia turun, aku nampak ade orang tolak stroller naik atas..eh..boleh pulak..eh..xpaham la aku..sampai pukul 4 petang jugaklah kat situ..memang berlengas la..aku ajak la cik abang beransur..zohor pun belum mase tu..zassss laju2 ke mid..kata hari ibu kan..so xkan hari ibu pi hospital je kot??? jom jalan..sempat la zohor..n sempat aku tukar baju lain..baju tadi memang lencun..maybe faktor kejar mengejar dengan anak yang membuatkan peluh merecik..recik..haihhhh..legaaaaaaaa bila tukar baju..:)) tulah bagusnyer standby sepasang baju dalam kete..senang papehal..:))


ye..nie la satu2 nyer mainan yang dia enjoy main..rm12 untuk main benda nie berulangkali..tapi tengok2 gak kot ade toddler lain nak main..bila dah xde tu, dapat la budak kenit ni main puas2..dah puas main, bawak makan..pusing2..jom balik..ramai pulak manusia..pening aku.


No comments:

Post a Comment