Thursday 27 November 2014

UJIAN REZEKI


Salam...

semalam lepas dah bagi can kat bujang tu dok layan tv..now giliran ibu pulak..setiap malam jumaat memang aku suka sangat tengok semanis kurma..tajuk hari ni UJIAN REZEKI..benda kira macam bagi aku kesedaran dalam diri ni supaya sentiasa ade rase syukur atas setiap ape yang tuhan bagi..

Kadang2 benda kecik pun buat aku terfikir pasal hidup nie..setiap ape yang tuhan bagi mesti ade sebab..sebab tu bila dengar ustazah cakap..ade insan diuji dengan kesusahan..ade jugak insan diuji dengan kemewahan..benda ni membuatkan aku rase, betul tu..kadang2 kita susah tapi kita bahagia..maksudnyer walaupun susah tapi tuhan bagi kesihatan yang baik..ade yang ade kemewahan tapi selalu diuji dengan pelbagai penyakit..ustazah cakap lagi..anak, suami, isteri, keluarga, tu semua rezeki..Subhanallah..banyak rupenyer tuhan bagi aku rezeki..so berhenti la merungut ke..xpuas hati ke..jauhkanlah benda2 macam tu..:))

mungkin faktor usia jugak kot..main point sekarang ni nak hidup aman jer..ade rezeki sentiase..rezeki kebahagiaan, kesihatan...

nak2 lagi sekarang aqief mikhael manja sangat..tengah2 tengok tv nanti, tetiba dia datang..dok hug ibu..ya allah...APELAGI yang aku nak dalam hidup kan..tu pun aku dah buat aku nanges..haihhh..sememeh betul ibu nie..hehehe..

semoga kita semua hidup dalam kebahagiaan ya korang..aamin ya rabbal alamin..:))


No comments:

Post a Comment