Thursday 28 August 2014

ORG EXM..KAU PUN NAKK JUGAK

Dari minggu lepas mesti ramai yang busy men study kan diri kan..syabasssss beytehhh...clap....

aku???esok nak exam, 2 malam sebelum tu baru selongkar cari buku...syabasssss saida...good job...dan keputusannyer adelah sangat bagus..jumpe buku PKPA jer..yang lain lesap kemane pun aku xtahu..tanye akak, dia cakap xde kat dia..pelik nie..misteri nusantara betul..last amek tahun 2012..perghhh..masih bujang lagi mase tu..and 2014 dah beranak sorang baru aku nak amek lagi...selepas byk urat perut aku putus kena potong lepas csec tahun lepas..hahah..

aku bukan ape..trauma exam uni pun aku masih belum luput dari ingatan ok..trauma selama hampir 5 tahun tu masih menghantui aku..exam hall..books..errrrrr..tapi tahun nie aku apply gak amek exam ni walaupun aku x study..agak2 aku boleh lulus ke...kalau lulus MEMANG POWER la kan..xlulus xpe..try lagi tahun depan..nak ramai2 lulus pun xkan smua dapat naik pangkat sekaligus kan..ade rezeki aku, adelahhh..sape2 yang lulus tu, TAHNIAH..cehh ..awal2 aku dah cakap tahniah nie...tahun ni aku study dalam keadaan yang meriah..aku bukak buku, anak pun tengok sekali..aku amek pen, dia pun amek pen..aku tulis kat buku, dia tulis kat tangan aku..hebat bukan..sangat berkeadaan yang aman untuk study..xpela..at least adelah peneman aku time study..tukang menaikkan darah aku pun dia jugak la..package ! bila nampak dia menguap, aku pun baring la nak tido kan..buku tolak tepi..last2 dengan aku2 sekali bye2..sebab itulah orang kata sape yang nak sambung study after married sangat menguji mental n fizikal ok..aku sempat la merase 1 sem mengandung, the next sem aku ade baby..sem last sangat mencabar..aqief umur xsampai 2 bulan aku dah kena tinggalkan dia dengan ayah dia..nasib ayah boleh handle..ajaib kan..padahal cik abang cakap dia mane pena handle budak kecik..lagi2 dalam pantang..alone..! tapi alhamdulillah..bila tiba masa..anak sendiri pulak tu..automatically jadi pandai..





before exam memang aku akan make sure aku breakfst dulu..sorang2 pun aku belasahh..janji aku kenyang..hahahah..teh ais haruslahhhh kan...balik exam pun aku akan makan dulu sebelum amek tuan kecik..cik abang dah faham dah perangai aku...im happy when im full..MUAhahahahahahahah..

pernah dia cerita..cyg lain la..slalu makan sedap2..adik beradik xramai..apa nak makan semua dapat..n yes..aku akui memang aku dah diajar mama bab makan..bab makan memang mama xpernah sekat..cakap jer nak makan ape..but toysSSSS????????memang aku jenis xmintak toys..dari kecik..so mungkin aku dah terbiasa..sebab dulu tiap2 malam arwah abah akan tanya nak makan ape..kat mane...dia akan bawak...even kalau dia balik malam..dia akan call untuk tanye ape kiteorang nak tapau..agak2 pukul 9 tu masing2 dah tunggu abah call..tapi at that time x pulak gemokkkk..haihhh..cer tengok sekarang..mencanak canak naiknyer..alllaaaaaa...rindunyer abahhh :'( al fatihah..so sebab tu aku dah cakap awal2 dengan cik abang ..dengan anak kita jangan kedekut..tapi bukan lah kenaaaaaa ikut semua dia nak..tapi cuba la ape yang termampu..insyaALLAH :))


 




mode : berserahhhkkhhhh (tone lisa surihani..)))

No comments:

Post a Comment