Thursday 21 August 2014

MC

Anak ayam pox..ibu yang pening kepala..dah sampai sakit dah kepala nie..mahu x..malam 2 jam sekali bangun..bergilir dengan ayah..mata pejam juz nak susu..budak botak ni kuat susu lately ni..padahal mamam dah 3x sehari dah nie..huhuhu...tapi x bambam pun dikkkk..gen ayah nie..:))

tapi bila dah dok jaga dia kat rumah beberapa hari ni, dah tahu dah rutin dia..pagi time ayah nak pegi work memang dia bangun..tapi bagi susu, tukar pampers then dia akan tido balik sampai around 9..by that time ibu dah siap masak bubur..suap dia makan pastu MANDI TIME !!!!!!! Yeayyyyyyyyyyyyyyyyyyy...kalau kau letak la dia sejam dalam tempat mandi tu..dia rileks jer.. tapi banyak cantekkkk..nanti selseme pulak lame2...macam biase la..adegan mengamok xnak keluar bilik air tu, ibu dah masak sangat..(time ni aku memang tabik la sape2 yang pregnant pastu ade toddler..emm..tabik korang...huhu) pedulik ape ibu...dukung terus bawak keluar..bagi susu, bukak cartoon..done! ok settle 1 perkara..anak dah makan..dah mandi..time ibu basuh baju n kemas rumah pulak..tapi itulah aqief mikhael...kat mane kita pergi, kat situ la dia ade...xpela...teman ibu ek sayangggggg..

n cara nak bagi dia senyap ialah dengan masukkan dia dalam baby chair pastu bagi cookies..:))



esok pi school yer sayang...:))

malam tu ayah bawak la round lagi..cakap dengan cik abang nak makan roti canai..ok..tu alasan jer sebenarnyer..tujuan sebenar adelah nak minum teh ais..tapi tengok dah lewat malam..cik abang cakap lain kali ok..ok..nasib x mengidam tau..kalau mengidam dah nanges dah..yes..nanges..pasal roti nan pun boleh nanges tau kalau xdapat time mengandung..betul la orang cakap hormon pembawakan nie memang semacam..sentapppp je memanjang..mula la cik abang bercerita..dia ingat lagi ade satu insiden tu..aku bangun2 jer dari tido dalam pukul 6.40petang mase tu..tiba2 tekak nak goreng pisang..nak yang dekat gate 1 tu..ahad ok..ahad..logically aku pun tahu situ mane bukak hari ahad..tapi tekak buat hal..cik abang ingat lagi rupenyer bila dia cakap mane nak cari...berderai air mata nie...nanges sakan...goreng pisang punya pasal ! membazir air mata aku jer biler pk balik..cissss cake betul..hahahah..rupenyer cik abang bukan xnak p cari..tapi memikirkan dah nak maghrib mase tu..x elok kalau kiteorang keluar..laaaaaaaaa...cakap la...aku nie dah beriyer la ingat dia dah xsayang aku dahhh...gila kan sentappp sampai macam tue..

pastu aku cakap la dengan dia semalam, bini orang lain lagi dahsyat tau..ade nak makan ikan bakar umbai la...pasemboq penang la..bini b ni mintak yang murah2 jer tau..goreng pisang..nan cheese..teh ais...apelagi ek..buah binjai..masak lemak nenas ikan masin...huhuhu..xde yang mahal pun ok..tu yang dia senyum tu...(kalah la tu...hahahahahah) tapi aku mengaku la..2nd trimister dia dah rajin layan tekak aku..even malam aku mintak nan cheese pun dia bawak...mid valley tiap2 minggu pun dia bawak...walaupun dia cakap alasan aku nak berjalan sebenarnyer...mula la cakap..minggu ni nak cari botol..eh..minggu depan cari tilam..tiap2 minggu ade je nak dibeli...macam2 kepala aku nak kena reka...tapi dia layankan jer..

ni anak baru habis kuarantin..dia dah cakap dah "lame dah xpergi mid kan.." ecececehh...nampak x permainan dia???hahahahah..dia tahu kan isnin ni anniversary...ehem2..

dinda xmintak pape kanda..cukup la bagi dinda kasih sayang ...awwwwwwww...padahalllll...hahahah

No comments:

Post a Comment