Thursday 7 August 2014

BILA LA NAK RAJIN


Haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..saya upin..ni adik saya..ipin..ini cerita kami....


hahahaha..

aku pun dah hafal dah..dah tiap2 petang ayah dia bukak upin ipin bagi anak bujang dia senyap...xde le cerita lain..itu belum cerita pada zaman dahulu..xpun ABC...jenuh la nak tunggu lagu tu sampai Z...jenuh !!! nasibbbb la mak kau ni xlayan cerita pukul7 kat tv3 tu..kalauuuuuuuuuuuu x..jangan harap la masing2 nak pegang remote control tv tu..siap2 aku dah sorok..hahah..xboleh nak bagi sangat tengok upin ipin ni..nanti cerita lain semua dia xnak tengok..aku nak suruh ayah dia download sesame street pulak..mengaji ke..alif ba ta..

bila bercakap pasal rajin ni..aku sekarang dah macam bulan puasa gak sebab balik jer zassss dengan aktiviti memasak..cehhhh..padahallllllllllllllll..masak 2 jenis je pun..ni semua sebab cik abang puasa..padahal laki yang puasa..tapi aku yang makan lebih2 pulak,,,time berbuka yela makan sama2..tapi sahur cik abang bangun sorang...aku sedar2 je dia dah tdo kat sebelah...kesian tengok bini tido mati gamaknyer...kahkahkah..aku ni pakkal 'cuti'..kalau x leh gak join..huhu

oh ye..semalam dia bukak cerita pasal baby ok..baby..! dah seram sejuk aku...hahah..x dinafikan aku rindu nak pregnant..rindu bau baby..tapi bila memikir nak bangun malam tu..buat aku rase..nanti la...biarlah aqief besar sikit lagi...yang baby tua ni pun perangai x habis2 lagi..bangun 2,3 kali malam nak susu..kalau ade adik aku xtau la..ni petang semalam aku tengok kan jer perangai dia..padahal dia tengah susu..dia mane leh tengok makpak dia baring2..ade je nak pedajal..dia datang senyap2..dia gigit kaki aku..kaki ok !! dah knape la dengan kau ni nak..kelaparan ke..dia dah puas dengan aku..dia pi lak kat pak dia..gigit pulak peha kawan tu tengah tdo..alahaiiiiii..anak..anak...ibu pun xpernah gigit ayah tau..ayah jer selalu gigit ibu..eh.

rupenyer itulah perangai dia kat sekolah agaknyer..mengigit budak..aku geram jer dengan dia..kang xpasal2 aku kena panggil pulak dengan principal..ini baru nursery..belum sekolah menengah ke ape...tapi siang2 aku dah gitau teacher..tengok2 la..jangan bagi dia gigit baby..kalau gigit, tegur la..tepuk manja2 pun xpe..aku xmarah..tapi bila balik kelmarin teacher cakap mulut aqief berdarah..aku dah cuak dah..apehal pulak ni....rupenyer dia dok berlaga dengan kawan..yang kawan luka kat kepala..aqief kat mulut..ha, bagusla...masing2 jalan pun baru nak stabil..habis semua dia langgar..budak ni pun satu..asal ibu nak tengok je dia ketap mulut..dah macam mane ibu nak tengok teruk ke x..asal aku masuk jari jer dia gigit..dah kenape..ibu mengandungkan awak dulu xde pun tengok cerita cannibal ke ape..perangai menggigit ni menurun sape..ish3..kiteorang pantau gak..kalau dia xnak susu..maknenyer mulut dia still sakit la...tapi lajuuuuuuuu jer budak ni minum..macam xde ape pun..ok la tu..alhamdulillah..

n yes..dia dah selamat dibotakkan semalam..ayah dia dari dulu kata nak botak..tapi asal nak botak jer xjadi..sebab ape xjadi..? sebab aku cakap..kalau dia botak dah macam orang baru keluar pusat serenti...e...xnak la...hahaha..terus mati niat kawan tu nak botak..

jauh nau lari tajuk..

aku sebenarnyer nak cerita pasal biskut raya...jealous seh tengok kawan2 ofis pandai buat biskut raya..sedapppppp...nasib xjual..kalau jual, aku beli..hehehe..dasar pemalassssssssssssss...hahaha..tapi series..aku ni bukan jenis makan kuih raya ni sangat..paling tidak pun aku makan almond london dengan mama carey jer..tapi biskut2 yang budak2 ofis buat semua aku leh makan..sedap..pandai orang buat ek...oven aku tu dah berusia 2 tahun tau..TAK PERNAH keluar dari kotak..apelah nak jadiiiii...haihhhhh...bukan nyer dulu2 xpernah buat biskut raya..tapi masing2 bila dah kawen makin xde mase nak buat..(alasan kahhhhh..??hahah)

No comments:

Post a Comment